Seminare 16.45 – 18.15 Uhr | Courses 4.45 – 6.15 pm
IV.38 (bilingual) Kontextbasierte Zugänge zum Atom
A Context-Based Approach to the Atom
Wilfried Sommer
IV.39 Unendlichkeit im Mathematikunterricht
Stephan Sigler
IV.40 Math as a Journey of Exploration
Birte Vestergaard
IV.41 Transkulturelle Begegnungen: Literarische Übersetzungen als Schwellenorte
Rita Schumacher
IV.42 Crosscultural Experiences in the Light of History and Waldorf Upper School Education
Ágnes Balassa, Marcus Osterrieder
IV.43 (bilingual) Kulturgeschichte und ihre Aspekte | Cultural History and its Aspects
Martyn Rawson, M. Michael Zech
IV.44 Angewandter Goetheanismus am Beispiel von Biodiversität und Gesundheit
Benjamin Bembé
IV.45 “Only what is fruitful is true” (Goethe)
How can Anthroposophy be “translated” into Pedagogical Practice
Peter Lutzker
IV.46 El impulso pedagógico de Rudolf Steiner y la Antroposofia
The Pedagogical Impulse of Rudolf Steiner and Anthroposophy
Constanza Kaliks
IV.47 What makes Waldorf special?
Jost Schieren
IV.48 Socially Deprived Pupils in the Upper School
Lutz Gerding
IV.49 (bilingual) Möglichkeiten der Mediennutzung im Unterricht
Ways of Integrating Media in your Lessons
Robert Neumann, Ulrike Sievers