Seminare 16.45 – 18.15 Uhr | Courses 4.45 – 6.15 pm
 

IV.38 (bilingual) Kontextbasierte Zugänge zum Atom
A Context-Based Approach to the Atom

Wilfried Sommer

IV.39 Unendlichkeit im Mathematikunterricht
Stephan Sigler

IV.40 Math as a Journey of Exploration
Birte Vestergaard

IV.41 Transkulturelle Begegnungen: Literarische Übersetzungen als Schwellenorte
Rita Schumacher

IV.42 Crosscultural Experiences in the Light of History and Waldorf Upper School Education
Ágnes Balassa, Marcus Osterrieder

IV.43 (bilingual) Kulturgeschichte und ihre Aspekte | Cultural History and its Aspects
Martyn Rawson, M. Michael Zech

IV.44 Angewandter Goetheanismus am Beispiel von Biodiversität und Gesundheit
Benjamin Bembé

IV.45 “Only what is fruitful is true” (Goethe)
How can Anthroposophy be “translated” into Pedagogical Practice

Peter Lutzker

IV.46 El impulso pedagógico de Rudolf Steiner y la Antroposofia
The Pedagogical Impulse of Rudolf Steiner and Anthroposophy

Constanza Kaliks

IV.47 What makes Waldorf special?
Jost Schieren

IV.48 Socially Deprived Pupils in the Upper School
Lutz Gerding

IV.49 (bilingual) Möglichkeiten der Mediennutzung im Unterricht
Ways of Integrating Media in your Lessons
Robert Neumann, Ulrike Sievers